Er is veel onderzoek gedaan naar productmarketing, maar het onderwerp diensten wordt ten onrechte over het hoofd gezien. Tegelijkertijd houden de meeste bedrijven zich bezig met diensten, ook de bedrijven die we gewend zijn als fabrikant te beschouwen Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen diensten en goederen? Het product is tastbaar, de service niet. U zult het niet zien of aanraken voordat u bestelt;
Wacht niet tot u de beste oplossing heeft gevonden. Zelfs als je het bedenkt, wil dat nog niet zeggen dat er meteen rijen voor je in de rij zullen staan. Onthoud dat het beste de vijand van het goede is. Je moet niet wachten op een beter moment. Als u denkt dat de markt nog niet klaar is voor uw dienst, loopt u het risico uw tijd te missen. U kunt pas in de praktijk begrijpen of het tijd is voor uw voorstel. Volgens de auteur “is een goed idee vandaag bijna altijd beter dan een beter idee morgen”. Hoe positioneert u zich? Positie is niet waar je naar streeft, maar volgens je klanten bovendien de plek die je nu inneemt. U moet uzelf niet positioneren als marktleiders als u dat niet bent. U moet beginnen met het balanceren van de positie. De auteur geeft een interessant voorbeeld van reclame voor zijn thuisstaat Oregon, die de rest van Amerika als een zeer regenachtige staat beschouwt. In de regen met een onweersbui vertelt de omroeper over wat de inwoners van november tot mei in hun thuisstaat zien. Dan verschijnen er zonovergoten groene velden en bosjes in het frame, en de omroeper zegt dat dit alles is zodat toeristen Oregon zelf ontdekken. Is de titel belangrijk? Als je speciaal bent, probeer dan op te vallen met de naam. Benader zijn keuze op verantwoorde wijze. Je hebt een naam nodig die niet kan worden verward, je hebt geen negatieve indrukken nodig van iets medeklinkers.
Hoe om te gaan met klanten “Creëer geen verwachtingen bij de klant waaraan je niet kunt voldoen.” Wanneer een klant contact met u opneemt, deponeert hij zijn vertrouwen vooraf, dus uw saldo zal negatief zijn. Als je op tijd terugbelde, verbeterde je je balans niet, en zo niet, dan verhoogde je de min. U moet de balans van uw relatie in de gaten houden en begrijpen dat het in werkelijkheid erger is dan u misschien denkt. U moet de klanttevredenheid duidelijk monitoren en hiervoor moet u duidelijk zijn verwachtingen begrijpen. Hoe beter je mensen leert begrijpen, hoe meer succes je kunt behalen. Succes! …..meer info kunt u hier vinden «Road to 100k Instagram Followers»!
|
https://marketingbook.shop/ |