Optimaliseer je Google snippet voor meer websitebezoekers

Wat is on-page SEO 

Er zijn meer dan 200 verschillende ranking factoren welke jouw positie in Google bepalen. Een groot deel valt onder ‘’on page SEO’’. Wanneer we spreken van on page SEO bedoelen we verschillende factoren, welke te optimaliseren zijn binnen je website. Het onderdeel is onder te verdelen in technische SEO en de content op je website. In dit blogbericht worden drie verschillende on page SEO factoren uitgelicht die jouw website onderscheiden in de zoekresultaten in Google. 

SEO is een belangrijk onderdeel binnen het vakgebied online marketing en wordt nog wel eens onderschat. Echter kan het veel verkeer naar je website opleveren en bovenal gratis verkeer met een hoge relevantie. Verkeer dat converteert! 

Je wil natuurlijk wel dat deze Googelaars voor jou kiezen, maar hoe doe je dat dan?

1. Het zoekwoord in de title tag 

De title tag wordt weergegeven in Google bij het intypen van een zoekopdracht. Het is één belangrijke ranking factor, want het vertelt iets over de content op de desbetreffende pagina. Het is altijd aanbevolen om het focus zoekwoord terug te laten komen in de title tag. Bovendien probeer je de gebruiker te overtuigen om voor jou te kiezen. Wanneer ze dat in verhouding vaker doen t.o.v je concurrentie, geeft het ook een signaal af naar Google dat jouw pagina belangrijker is. 

Heb je een WordPress website of webshop? Installeer dan de Yoast plugin of SEOpress en optimaliseer eenvoudig de title tag. 

2. Het zoekwoord in de meta description 

De meta description is de beschrijving die wordt weergegeven in Google. Deze beschrijving wordt weergegeven onder de blauwe titel. Bij het gebruik van het focus zoekwoord in de beschrijving, zal het woord dikgedrukt worden weergegeven. Hierdoor zullen de gebruikers eerder geneigd zijn om op jou te klikken. 

Gebruik maximaal 160 karakters in je beschrijving, anders kapt Google je beschrijving af. Ook is het aanbevolen om een korte call to action toe te voegen, bijvoorbeeld: bezoek de website! 

3. Creëer meer zichtbaarheid met rich snippets 

Door middel van structured data (technisch SEO) kan je Google extra informatie geven over jouw content en webpagina. Wanneer een persoon een zoekopdracht uitvoert, kan het voorkomen dat er extra informatie wordt weergegeven. Deze extra informatie zorgt ervoor dat jouw snippet opvalt tussen de rest, waardoor mensen eerder voor jou kiezen. 

Er zijn veel verschillende soorten rich snippets. Een aantal interessante rich snippets zijn: local business, reviews, FAQ en product information. 

Het optimaliseren kan lastig zijn, aangezien je hier technische kennis voor nodig hebt. Je zou het kunnen uitbesteden aan technisch specialisten. Wil je SEO uitbesteden? Neem dan contact op met een online marketingbureau. 

 

https://www.buro-3.nl/